סודות משולחנם של אנשי מקצוע- חמישה טיפים לתוכניות חשמל Toggle

סודות משולחנם של אנשי מקצוע- חמישה טיפים לתוכניות חשמל

 סודות משולחנם של אנשי מקצוע-חמישה טיפים לתכניות חשמל

  1. כמה נק' תאורה יש בבית שלכם? אם הבית גדול דיו, יכול להיות מייגע בכל יציאה לרוץ בכל הבית לכבות אורות. בקשו מהחשמלאי שיכין מפסק, בצמוד ללוח חשמל, שליד הכניסה לבית, שמנתק את החשמל מכל המעגלים של התאורה. כך בלחיצת כפתור תדעו שכיביתם את כל האורות בבית.
  2. גובה שקעים במטבח: הגובה האידיאלי לשקעים באזור משטח העבודה, לדעתי, הוא 110 ס"מ שהם כעשרים ס"מ מעל השיש. בגובה זה, רוב המכשירים מסתירים את השקע ואת החוט שיורד ממנו. נמוך מזה יוצא קרוב מדי למשטח וגבוה מזה מביא את השקע לגובה נראה יותר לעין.
    ישנם מקרים בהם נחרוג ממנהג זה למשל אם חיפוי הקיר אינו עולה עד לגובה הארון העליון.
  3. על שקע בארון כיור, דיברנו כבר במאמר קודם ובכל זאת נדגיש שוב: כדאי ורצוי וחשוב לשים שקע בכל ארון כיור. גם אם אין לכם מדיח, ישנם מכשירים נוספים שאולי תרצו להוסיף בעתיד כמו מטהר מים, טוחן אשפה, ברז מים רותחים, ואולי פטנט שעוד טרם המציאו…שדורשים חשמל. לא תרצו לשבור קרמיקות ושיש כדי לעשות זאת!
  4. בבואכם לתכנן מיקום מפסקים למנורות עשו בראש טיול וירטואלי בבית. לא תמיד מה שנראה הגיוני ביותר על הנייר הוא כך בחיי המעשה.
  5. מדינתנו משופעת הפסקות חשמל (זוכרים את השלג האחרון?) הכינו נקודה לתאורת חרום בכל אזור מרכזי בבית או באזורים בהם תצטרכו נגישות במקרה של הפסקת חשמל.

 ועוד שתים סתם לכיף:

  1. בהיעדר הוראה אחרת רוב החשמלאים ימקמו את השקעים בגובה 80 ס"מ מהרצפה. שקעים בסלון ובמסדרון כדאי למקם נמוך, בגובה 30-60 ס"מ מהרצפה. יותר אסתטי ונעים לעין לא לראות את החוטים המשתלשלים.
  2. המפסקים החדישים מאפשרים לרכז הרבה מפסקים במסגרת אחת. זה אסתטי לעין אך חשבו רגע האם זה יהיה לכם נח. מאד מבלבל לגשת "לפסנתר" הזה ולהתחיל להקיש קליד, קליד עד שמגיעים למפסק הנכון. לפעמים רצוי לחלק את המפסקים לשתי מסגרות באופן כזה שיהיה לכם ברור יותר מה הולך למה.

יש לכם נושא ספציפי שאתם רוצים שאכתוב עליו? ספרו לי!! 

עד הפעם הבאה,

דרורית

מעצבת בתים שאנשים אוהבים לחיות בהם

 

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown