מה כדאי לדעת בטרם תזמינו מטבח מיובא Toggle

 בבואנו לבחור יצרן למטבח שלנו יש כל כך הרבה חששות והתלבטויות. האם עדיף להזמין מנגר או מחברה? ואם מחברה- תוצרת הארץ או מיובא? מובן שלכל אחד יתרונות וחסרונות משלו.

למטבח איטלקי ניחוח משלו. בארץ, כל דבר המגיע מחו"ל בכלל ומאיטליה בפרט, נתפס כיוקרתי, איכותי ומעוצב. בפועל, כמו בארץ, כך גם בחו"ל; ישנן חברות חדשניות, אמינות ואיכותיות, וישנן- פחות. אך, אם בארץ, קל יותר לברר על החברה ולבדוק אותה בפועל, כשזה נוגע לתוצרת חוץ אנחנו מתקשים יותר בכך.

כמו תמיד- רצוי לסמוך על אנשים בעלי ותק ומוניטין בשוק. וגם אני, במקום לכתוב בעצמי הפעם, פניתי למשה, מחברת "ארדו ליין" – המייבאת מטבחי איכות מאיטליה ופועלת בשוק כבר 17 שנה, וביקשתי שישתף אותנו מנסיונו.

_______________________________________________________________________________

 מה אתם צריכים לדעת בבואכם לבחון הזמנת מטבח מיובא?

  1.                   "אחריות כפולה":

דבר ראשון בררו כמה שנים היבואן קיים, איזה פרויקטים עשה, ואם אפשר לקבל רשימת ממליצים – מה טוב. ככל שמספר השנים שהחברה פועלת גדול, ומספר הפרויקטים והממליצים מרשים, כך יש ודאות גדולה יותר שתקבלו מוצר מוקפד, איכותי, ובזמן. במקביל בדקו מה מוניטין החברה המיצרת. במידה והתרשמתם משניהם יש לכם כאן מעין "אחריות כפולה": גם את הגב של החברה הגדולה מחו"ל וגם את זה של היבואן המקומי.

  1.                   טוב מראה עיניים:

בחברות המטבחים המיובאים, יש תצוגות של מטבחים בגימורים ובצבעים שונים.ככל שהמבחר גדול יותר כך תוכלו לקבל המחשה כיצד ייראה המטבח שלכם במציאות. המטבחים מיוצרים באוטומציה וברובוטיקה ממוחשבת ולכן הגימורים, הצבעים, הגדלים, והפרטים וקטנים זהים לחלוטין למה שהוצג בפניכם. מה שראיתם באולם התצוגה, והתרשמתם ממנו, זה בדיוק מה שתקבלו במטבח שלכם.

  1.                   טכנולוגיה גבוהה:

המפעלים באיטליה ובגרמניה הנם בעלי קוי יצור גדולים. כמות היצור מאפשרת הצטיידות במיכון משוכלל ובטכנולוגיות מתקדמות. טכנולוגיה זו באה לידי ביטוי ברמת הגימורים של החומרים השונים. 

 פורמייקה: לא עוד הדבקת קנטים במכונת חימום להדבקת קנטים, אלא בשיטת thermo structure system בה הפורמייקה מוטבעת על גבי הפנל בחום גבוה. בשיטה זו, גם חיבורי הקנטים אינם מודגשים, וגם העמידות לאורך השנים טובה יותר.

פולימר: חומר ממשפחת ה- PVC בעל שימושים רבים בתעשייה. הוא למשל אחד המרכיבים באבן קיסר, וגם השטר של עשרים השקלים בארנקכם, עשוי פולימר ואינו מתבלה שנים רבות. הפולימר מותך על גבי הפנל בחום גבוה וביציקה אחת, ולכן לא נראים כל חיבורי קנטים כמו בפורמייקה. המרקם שלו הוא כמו של הצבע (שלייף לק) אך הוא חזק ממנו וזול ממנו בכ-30%. אין ייצור מקומי של פולימר, ולכן יש לייבא אותו. חסרון: מיעוט צבעים בהשוואה לשלייפלק אך עדיין יש מבחר מרשים.
זהירות: לא לקנות מטבח בגימור פולימר, אלא מייבואן בעל ותק רב בנושא זה. אם תהליך הדבקת הפולימר על גבי הפנל לא נעשה ביציקה אחתובחום הגבוה הנדרש, עלולים להופיע תוך מספר שנים מועט, קילופים, בועות אוויר, ופיצוצים במשטח. אין מה לעשות או לתקן, אלא להחליף את החזיתות כולן.

חזיתות עץ מסיבי: העץ כידוע, הוא חומר אורגני הממשיך "לחיות"גם אחרי שהמטבח הותקן. הוא מתכווץ, מתפשט, וגם משנה את צבעו עם השנים. בחברות בחו"ל העץ עובר טיפול מקדים, שהוא די יקר, אבל הכרחי למניעת תופעות אלה. והתוצאה היא שמטבחים בגימור זה, נראים כאילו הורכבו אתמול.

חזיתות זכוכית: הזכוכית הינה מחוסמת לחלוטין, וגם מצופה באבץ בחלק האחורי למניעת כתמים.

פרזול: כל פרזול המטבחים, כולל אלה המיוצרים בארץ הינם תוצרת חוץ. מסילות מגראס גרמניה, או בלום אוסטריה, או הטיש גרמניה, נמצאים כמעט בכל מטבח. הפרזול הוא זה שמקנה למטבח את תחושת הנוחות, הפרקטיות, והגימור הגבוה. ישנם גם פרזולים פשוטים וזולים יותר, אך אני לא הייתי מתפשר כלל בנקודה זו. כי זה ההבדל בין מטבח שיכול לתפקד שנים רבות ללא תקלות, ובין מטבח שיש בו תקלות חוזרות ונשנות.

 ומה הם החסרונות של מטבח מיובא ?

 מידות: לעומת המטבחים מחו"ל המגיעים מורכבים, ולפי מודולים במידות קבועות מראש, הנגר המקומי יכול לבצע כמעט כל מידה שתרצו. גם המפעלים בחו"ל (חלקם) יכולים לבצע מידה ספציפית של חזיתות,אך בדרך כלל יידרשו תוספות מחיר עבור יחידות אלה. בנקודה זו יש יתרון מסוים לנגר המקומי, אם כי בתכנון נכון כמעט ואין מטבח שלא ניתן לבצע.

זמן אספקה: מקובל לחשוב כי זמן אספקה של מטבח מיובא ארוך יותר. מי שצריך מטבח מהיום למחר יאלץ למצוא נגר מקומי שיסכים לכך (גם חברות המטבחים לא בנויות לאספקה כזו). מאידך, כיון שאנו עובדים מול חברות גדולות וממוכנות, יכולת העמידה בזמנים שנקבעו הינה גבוהה ביותר.

 ולסיום, לא פחות חשוב- ההרכבה:

 מוצר על, ככל שיהיה יפה, חכם, ומעוצב, אינו שווה כלום אם אינו מורכב כראוי על ידי מתקינים מנוסים, איכותיים, ובעלי ראש גדול וסבלנות רבה. ישנן חברות מטבחים המעסיקות קבלני משנה להרכבת המטבחים. קבלנים אלה מקבלים תשלום קבוע לפי מטבח, ולכן הם רוצים לסיים כמה שיותר מהר את ההרכבה בלי 'בלבולי מוח' מצד הלקוח. אני מעדיף את המרכיבים שהם חלק מהצוות של הספק כך שהם מהווים "מראה" לחברה עצמה, ומשמשים שליחי ציבור שלה במלוא מובן המילה. כך גם מחויבותם לתוצאה הסופית הינה בלתי מתפשרת. חברה שמציבה לעצמה סטנדרטים גבוהים בעיצוב, התכנון, וברמת המטבחים, אסור לה להתפשר על איכות ההרכבה, כי כך המטבח ייראה בסופו של דבר.
בררו האם לחברה צוות הרכבה המועסק על ידה.
_______________________________________________________________________________

 עד כאן הטיפים המועילים של משה. אוסיף לסיום גם טיפ משלי:

בבואי להזמין מטבח מיובא אני מבררת גם האם יש לחברה אפשרות לעשות "השלמות מקומיות". ישנן חברות המחזיקות גם נגריה בארץ או פועלות בשת"פ עם נגריה כזו. כך אם נוצר הכרח לתקן יחידה או לבצע התאמות מיוחדות לנסיבות בשטח יש אפשרות לעשות זאת באופן מקומי ויעיל.

תודה רבה למשה ועדנה וכל צוות ארדו ליין על הטיפים המועילים ועל עיצוב ושרות עם חיוך וללא פשרות.

ולכם אאחל שתעשו בחירות טובות!

דרורית

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown