למה צריך לשים לב כשבוחרים ריצוף? Toggle

למה צריך לשים לב כשבוחרים ריצוף?

למה כדאי לשים לב כשקונים ריצוף לבית?

זה די מפחיד! זהו הפריט הכי דומיננטי בבית- לא ניתן לחמוק ממנו. אז איך עושים את זה נכון?

  1. גודל: הכלל הראשון הוא שאין כללים! אם אתם אוהבים מראה נקי ופחות פוגות (הרווחים בין הבלטות) לכו על גדול יותר. 60/60 או 80/80 או אפשר אפילו 100/100. אם אתם דווקא אוהבים את מראה האריחים (מתאים למשל לסגנון כפרי) קחו אריחים קטנים יותר או כמה גדלים מעורבבים. ואם אתם בעניני רטרו- אפשר גם ללכת על אריחי בלטות של פעם בגדלים 20/20 או 30/30. יש בנוסף את אריחי הפרקט שרוחבם הוא כ15-20 ס"מ ואורכם 60-90 ס"מ.
  2. צבע/ דוגמא: הרצפה היא התפאורה של הבית. עליה מונחים כל שאר ה"שחקנים". היא צריכה להיות בגוון ובדוגמא שנעים לכם לראות- זהו הפריט הכי קבוע והכי דומיננטי בבית. גוון הרצפה צריך להיות מתאים לצבעים האהובים עליכם, אותם סביר שתשלבו בעיצוב הבית. גם כאן אין כללים גורפים לגבי בהיר או כהה, החוכמה היא בשילובים בין הרצפה למה שמתרחש מעליה ובקירות. אבל קחו בחשבון שעל רצפה כהה מאד רואים לכלוכים לא פחות (רק מסוג שונה) מאשר על רצפה בהירה מאד!
  3. פרקטיפרקטי! פרקטי! שמתם לב שאני אוהבת את המילה הזו? מה שלא פרקטי גם לא יפה בסוף! הרצפה צריכה להיות כזו שלא רואים עליה אבק ולכלוך ברמה יומיומית בשימוש רגיל. וכאשר מנקים אותה לא צריך עבודת אמן כדי למשוך את הסחבה בלי שיראו את הסימנים. התעקשו לראות אריח דוגמא על הרצפה של החנות ובצעו עליה ניסויים. לא לצחוק- אני שופכת קפה, קטשופ, קולה וכד' ומנגבת עם מגבון או מטלית ובודקת מה רואים לאחר יבוש. בושות אני עושה לכם… (ואם תראו עוד אנשים כמוכם שעושים בושות בחנות תדעו שגם הם כנראה קראו את הפוסט הזה )
    המלצה: גימור "לפטו" הינו גימור פרקטי מאד, זהו ליטוש שהוא בין מבריק למט. גם מראה יפה ומהודר וגם קל לניקוי.
  4. אשליות אופטיות: אתם דואגים שמה שבחרתם יראה אחרת בבית? צודקים! יש כמה מכשולים באולמות התצוגה. ראשית, חלק גדול מהאריחים מוצגים על לוח אנכי בעוד בבית הרצפה שוכבת אופקית. שנית, התאורה בחנויות הינה תאורה מלאכותית שאינה דומה כלל לתנאי התאורה בבית. התעקשו לראות דוגמא של האריח, שוכבת על הרצפה וקרוב ככל האפשר לתנאי תאורה טבעית (למשל, ליד פתח החנות, אם החנות פונה לרחוב).
  5. ישר או אלכסוןענין של טעם. אריחים קטנים מאד (דוגמת הבלטות הנ"ל) כדאי לרצף ישר. אריחים גדולים מאד (80/80, 100/100) גם כן. אריחי הביניים נתון לשיקולכם ותלוי גם במידות החדרים והמעברים בבית- אין טעם לרצף באלכסון אם לא ישאר אף אריח שלם. קחו בחשבון שכמות הפחת גדלה בריצוף באלכסון (כלומר, יש לרכוש יותר אריחים) וגם עלות העבודה עלולה להיות גבוהה יותר (שאלו מראש את הקבלן).

ריצפתם את הבית? שלחו לנו תמונות שנהנה גם!

להתראות בטיפ הבא

דרורית

מעצבת בתים שאנשים אוהבים לחיות בהם

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown