איך תרכיבו שילובי צבעים מנצחים? Toggle

איך תרכיבו שילובי צבעים מנצחים?

הכי קשה לבחור צבעים. הכי קל לדעת שאתם לא צריכים להמציא את הגלגל. ישנם שילובים שנוסו כבר מיליוני פעם בהצלחה רבה, אז כל שנותר הוא לבחור את השילוב המתאים לכם וליישם.

שימו לב שכאשר מדובר על בחירת צבעים לבית, אנחנו מתיחסים לא רק לצבע על הקירות אלא למכלול הצבעים והחומרים בחדר (שיש, ריצוף, ארונות, רהיטים, וילונות, שטיחים…). מספיק לעבור ממט למבריק, מחלק למחוספס, מחומר קשה לחומר רך וכבר שיניתם את האפקט. כך שהמשחק פה הוא על כמה ממדים: גוון, סוג החומר ורמת הברק.

נתחיל בשילובים מנצחים:

  1. שחור – לבןשילוב קלאסי ותמיד אופנתי. היתרון הגדול של שילוב זה הוא, שניתן לגוון ולשנות את המראה הכללי בקלות ע"י הוספת צבע שלישי, אפילו במינונים קטנים מאד. השילוב הזה יכול להיות מאד אלגנטי ובאותה מידה יכול לככב גם בבית בסגנון כפרי וחמים יותר. למראה אלגנטי שלבו חומרים בגימור מבריק ואביזרים מזהב (ידיות, כריות, אגרטל וכד'). למראה כפרי יותר שלבו חומרים רכים כמו שטיח שאגי ונגיעות של צבע חם (צהוב, אדום ) או אפילו חומר נוסף כגון עץ המחמם את האוירה.
    IMG_1894
    תמונה זו לקוחה מתוך אתר houzz
  2. כחול- ירוק: שילוב זה משרה רוגע ונקיות (דמיינו את הים) אך הוא גם קר מאד. כדאי להוסיף נגיעה של גוון חם כדי לחמם את האוירה (שוב דמיינו את הים, אך הפעם עם החול שעל החוף). למשל, רצפת פרקט, נגיעות של צהוב, אפרסק או ורוד. צבע פנינה או- עוד יותר טוב- צבע בגימור פנינה גם ישבור את הקרירות.
    blue green 2
    תמונה זו לקוחה מתוך אתר houzz
  3. סגול-צהובשילוב פופולרי מאד. הוא חם ורגוע כאחד.

    IMG_1669
    עיצוב וצילום: יהודה שוורץ
    צבעי היסוד מתחלקים לשלושה זוגות של צבעים משלימים. סגול וצהוב. כחול וכתום. ירוק ואדום. שילוב של צבעים משלימים הינו שילוב הרמוני. לא חייבים לשלב את הצבע בצורת היסוד שלו אלא אפשר לשחק עם גוונים שונים של הצבע. למשל שילוב הירוק והאדום נראה לי תמיד בוטה, אך דמיינו ירוק מנטה עם אפרסק, או ירוק פסטל עם ורוד- זה כבר ממש מעלה חיוך.

שילובים מונוכרמטיים (גוון צבע אחד):

  1. לבן: אלמותי. עיצוב בלבן אינו חייב להיות משעמם ואפילו לא קר. אל תפחדו להשתמש בגוונים שונים של לבן ושמנת באותו חדר. אפשר להכניס ענין בלי לשבור את הצבע ע"י שימוש בפרספקס (חומר פלסטי הדומה לזכוכית), במתכות (ניקל, נחושת, זהב או מתכת צבועה בלבן) ובריפודים בעלי מרקמים שונים.
    whites
  2. צבעים ניטרליים (בז'-אפור): כאשר אנו משתמשים בפלטת צבעים מונוכרומטית בגוונים של בז' – אפור, מידת הזהירות הנדרשת גבוהה יותר. כל סטיה יכולה להתפס כטעות. גם כאן, נצלו את השימוש במרקמים שונים ובחומרים שונים כדי להקפיץ את המראה ושלבו נגיעות צבע עדינות. הכנסת צבעים חזקים תשבור את הניטרליות.IMG_1895
    תמונה זו לקוחה מתוך אתר houzz

בנית שילובים חדשים:

רוצים לבנות שילובים חדשים ונועזים אבל לא יודעים איך? הדרך הכי קלה היא להתבונן סביבכם ולשאוב רעיונות מן המוכן.

כוס קפה עם עוגת גבינה עושה לכם חם בלב? העתיקו את הצבעים! עולם האוכל משופע בשילובי צבעים מפתיעים שמתקבלים אצלינו באופן טבעי.

 food 3  food 1  food 4

התבוננתם בנוף ויצא לכם "אהההה" עמוק כזה? העתיקו את הצבעים! ראיתם פריחה יפה, נסו לשלב את אותם הצבעים בביתכם. עולם הטבע הוא כמו ספר גדול של שילובים מוכנים.

ColorNature_2 DesertColor_1

 *תמונות השראה אלה לקוחות מתוך אתר designseeds שהוא מקור נהדר לתמונות נוספות של שילובי צבעים!

היתרון הגדול בשיטה הזו היא שאתם יודעים מראש כיצד שילוב הצבעים שבחרתם נראה ואיזו תחושה היא יוצרת אצליכם.

אל תשכחו לשלוח לי תמונה בסוף!!!

בהנאה ובהצלחה, 

דרורית

 

 

 

 

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown