תערוכת העיצוב במילאנו- מה חדש במכשירי חשמל? (חלק שני) Toggle

תערוכת העיצוב במילאנו- מה חדש במכשירי חשמל? (חלק שני)

מכשירי חשמל למטבח- יש חדש?

ראשית צריך לדעת לא רק מה להציג אלא גם איך להציג. ובמילאנו בהחלט יודעים את השיטה; קחו תנור שימו אותו במטבח ענק ומאובזר, כולל חבורת שפים עטורי כוכבי מישלין שעסוקים בבישולים נוסח מאסטר-שף. עכשיו עשיתם חשק…

appliances 1

אז מה חדש?

מדיחים

לצד טכנולוגיות חדשות המבטיחות תוצאות ניקוי יעילות וטובות יותר הוצגו הגימיקים הבאים:

1. תוספת מדף שלישי למדיח. המדף השלישי שטוח במיוחד ומיועד לסידור הסכו"ם. תוספת זו מאפשרת לבטל את מתקן הסכו"ם הגדול והמוכר, ולהכניס במקומו עוד מערכות כלים. מדיח כזה אמור להכיל 15 מערכות כלים (לעומת 12 במדיח הרגיל). נותר לשאול ולנסות: האם אכן נח לסדר בשכיבה את הסכו"ם המלוכלך במדף, אחד-אחד, במקום לדחוף הכל במתקן בעמידה?

dishwasher

2. מה הכי מעצבן בפריקה והעמסה של המדיח? להתכופף למדף התחתון. הפתרון המוצג: מדף תחתון מתרומם!

3. הגימיק הבא חמוד, לא משנה חיים, אך בהחלט מביא תועלת. אלה מכם עם המדיח האינטגרלי המלא (המדיח שבו יש דלת מלאה בחזית והכפתורים נמצאים בתוך המדיח)  מכירים את המצב שבו אתם מתים לדעת כמה זמן נותר לסיום המכונה. אין איך לבדוק את זה מבלי לפתוח את הדלת. הפתרון המוצג: הקרנת סוג התכנית והזמן הנותר על הרצפה.

תנורים

מעתה אין סיכוי שתשרפו את העוגה. כל התנורים ממוחשבים. ניתן לתכנת את התנור לאפות 10 דקות בחום גבוה, אח"כ בחום בינוני ולסיום אפיה בשבעים אחוזי לחות (כן, גם אחוזי הלחות ניתנים לשליטה מדויקת).

התפתחויות שימושיות:

  1. פתיחת דלת התנור בלחיצה (טאצ'), משאירה את הידים פנויות להחזיק בתבנית.
  2. תנור קטן, בגובה 45 ס"מ (במקום 60 בסטנדרט) עם מנגנון ניקוי עצמי. תנור זה הינו פתרון שימושי nמאד למטבחים כשרים. גודלו מתאים במיוחד כתנור שני. הגודל הזה מוכר לנו אך לא במהדורה הפירוליטית (=ניקוי עצמי), וזהו חידוש שחיכינו לו זמן רב.
  3. תנור בגובה 60 ס"מ וברוחב 45 ס"מ (צר יותר מהרגיל). זהו גודל מענין שלא נתקלנו בו קודם. החסרון הברור שלו הוא, שרוחבו אינו מאפשר שימוש בתבניות גדולות. מצד שני, אני יכולה לדמיין מצבים מסוימים בהם אין מספיק רוחב ליחידת תנור נוספת ומידה זו פותחת אפשרויות חדשות בתכנון המטבח.

ובתחום הגימיקים:

  1. שימו לב לתנור זה המתרומם מתוך המשטח (התנור עצמו בנוי לתוך הארון התחתון אך אינו נראה מהחזית). אין צורך להתמודד עם דלת התנור או להתכופף, חס וחלילה. בהחלט הגשה אלגנטית!oven1
  2. הגימיק הזה כל כך מתבקש שכשרואים אותו שואלים: איך לא יצאו עם זה קודם?! דלת שנפתחת לבד (בלחיצה קלה כמובן), ונכנסת פנימה, לבל תפריע. גאוני!oven2

קולטים

אינסוף עיצובים, וצבעים. כל מנח אפשרי: יורד מהתקרה, בנוי לתוך תקרת גבס, מהקיר מעל הכיריים, בנוי לתוך הקיר, עולה מהמשטח, מותקן בצידי הכיריים. נדמה לי שלא הותירו אף אפשרות בלתי פתירה.

appliances hoods 

ובגימיקים:

קולט המיצר גל קול בתדר המבטל את רעש הקולט

כיריים

במוקד הענינים נמצאים ה'אינדוקציה'. מהו כירים אינדוקציה? האינדוקציה הינה שיטת בישול השונה מהותית מכל השיטות האחרות. בעוד כיריים אחרות מיצרות חום המועבר לסיר (בין אם ע"י אש או חימום משטח בחשמל), שיטת האינדוקציה הופכת את הסיר עצמו למקור החום ע"י יצירת שדה מגנטי. עזבו את הפיסיקה שבתהליך, התוצאה היא חימום ממוקד, מדויק, חסכוני ומהיר יותר. בנוסף, כיון שרק הסיר עצמו מתחמם ולא המשטח הוא מקור החום, הסיכון לחטוף כויה כמעט אינו קיים ולכן כיריים אלה גם בטיחותיות יותר.

עד כאן הטכנולוגיה. לקח זמן לעכל את השינוי ולהפנים שניתן בעצם להתנער מהחלוקה המסורתית למבערים כיון שאיננו מוגבלים למקור חום. המפגש עם הסיר הוא היוצר את החום. מכאן שניתן ליצר משטח שכולו בעל פוטנציאל בישול.
המילה האחרונה היא FREE ZONE. כלומר, כל משטח הכיריים הינו אזור אחד גדול, חופשי. ניתן להניח סירים ומחבתות על המשטח בכל סידור שנבחר.

אז מה החידוש? הניחו סיר היכן שתרצו. הכיריים מזהות את המגע ומציגות את הסיר על הצג. עתה הגדירו מה תכניתכם עבור כלי זה. למשל: 15 דקות בחום גבוה, 5 דקות בחום נמוך ואז כיבוי. הזזתם את הסיר באמצע הבישול? אין בעיה. הכיריים מזהות את המיקום החדש וממשיכות בתכנית שהגדרתם.

ובגימיקים:
תפריט הכיריים מוקרן על המשטח. ניתן לפתוח תפריטים בהתאם לפעולות שתבצעו. (למשל, הנחתם סיר, יפתח תפריט חדש). אוי, הנחתם בקבוק שמן על השיש? התפריט מיד יקפוץ למשטח פנוי.

stovetop

לפני סיום, נחזור לשיטות הבישול המסורתיות

עיצובים מענינים לכיריים גז: 

stove

המיצגים מלאים בטכנולוגיות חדשות בכל התחומים: שקעי עבודה- מודולרים, נידים ונשלפים. תאורה, מכונות אספרסו, אמצעי קירור וחימום אוכל, טכנולוגיות לגידול צמחי תבלין בתוך המטבח, ועוד ועוד. זוהי ודאי הנישה המתפתחת והמתחדשת ביותר בתחום תכנון ועיצוב מטבחים בעשור האחרון.  מענין מאד יהיה לראות אילו מהחידושים יתפסו פה בשוק הקטן והמיוחד שלנו (כמובן במחיר סביר…)

מצפה להתפתחויות,

דרורית

מעצבת בתים שאנשים אוהבים לחיות בהם

 

 

 

 

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown