שאלות הלכתיות שעולות במהלך תכנון מטבח Toggle

שאלות הלכתיות שעולות במהלך תכנון מטבח

אז למה שלא תבואו מוכנים מראש?

בכל מטבח מגיע השלב שהלקוחות מבקשים ממני לענות להם על שאלות הלכתיות.

אמנם, מעיסוקי הרב בנושא, בררתי ושמעתי פסיקות לרוב, אפילו גדלתי בבית של רבנים, ובכל זאת תואר רב עדין אין לי. כמובן שגם שמעתי פסיקות שונות לשאלות דומות  לכן, אני ממליצה לכל לקוח להתיעץ עם רבו המקובל עליו.

כדי שתגיעו מוכנים, הנה לכם כמה מהשאלות הנפוצות:

  1. האם יש הבדל בין גרניט לבין אבן קיסר אם ברצוני להכשיר את השיש לפסח? האם ניתן להכשיר משטח קוריאן לפסח?
  2. כיור נירוסטה ניתן להכשיר בין בשר וחלב ובין חמץ לפסח. אבל לא בא לי נירוסטה…האם ניתן להכשיר גם חומרים אחרים כגון: סילגרניט, חרסה, כיורים אקריליים וכו'?
  3. כיריים אינדוקציה (אם טרם שמעתם על ההמצאה הגאונית הזו, מיד לגוגל, זה נהדר! אבל—) האם ניתן להשתמש בכיריים לבשר ולחלב? האם ניתן להכשירם לפסח? כיצד?
  4. אין לי מקום לשני מדיחים במטבח, האם ניתן להשתמש באותו מדיח לחלבי ולבשרי? באיזה תנאים?
  5. שמעתי שיש מדיחים שניתן להפעיל בשבת באמצעות מנגנון של מכון צומת, האמנם?  האם אפשר להפעיל מדיח בשעון שבת?
  6. אני רוצה רק תנור אחד במטבח, האם אפשר להשתמש בתנור זה גם לבשרי וגם לחלבי? כמה זמן אצטרך לחכות בין בשר לחלב, וההיפך?
  7. אני רוצה לקנות תנור כפול שבו שני התאים עובדים במקביל. האם אוכל לאפות בו-זמנית בשרי וחלבי?

והנה כמה שאולי לא ידעתם אפילו לשאול:

מקרר: מכירים את המגנט "לא לשכוח לכבות את האור במקרר"? (זוכרים את השבת ההיא ששכחתם?) היום זה כבר לא מספיק. בשנים האחרונות מותקנים במקררים מחשבים מתוחכמים המבצעים פעולות רבות שאינן מורגשות על ידינו. למשל, ישנם מקררים הסופרים כל פתיחה וסגירה של הדלת ומווסתים את פעילות המקרר בהתאם. ברור שזה יכול להוות בעיה בשבת. לכן, חשוב לבדוק שלמקרר יש "הכשר" לשימוש בשבת או שיש אפשרות להזמין מנגנון מיוחד שיתאים אותו לשימוש בשבת. שימו לב שהתקנת המנגנון ע"י הטכנאי לפעמים מבטלת את האחריות של היצרן. חשוב לברר לפני הקניה מה מהותו של מנגנון זה, כיצד הוא משפיע על פעילות המקרר והכי חשוב- האם הוא מותקן ע"י חברת השרות של היצרן ונמצא תחת אחריות המקרר. ועוד דבר שחשוב לשאול: ישנם דגמים עם מנגנון מותאם לשבת, עברתם את המכשול הראשון. אבל- לאחר הפסקת חשמל המקרר חוזר לפעול במצב הרגיל ולא במצב שבת, באסה הא?? בררו גם את זה לפני רכישה.

תנור: אם אתם נוהגים להשאיר תנור דולק לבישול ואפיה ביום טוב חשוב שתדעו שישנם תנורים הנכבים אוטומטית לאחר 12 או 24 שעות. גם אם תשימו שעון שבת על שקע התנור, אם התנור דיגיטלי, לא תמיד הוא ידלק חזרה לאחר הניתוק של החשמל. חשבו כמה זה עקרוני לכם ובצעו את הרכישה בהתאם.

יש לכם טיפם נוספים למטבח? אשמח לשמוע!! 

שלכם,

דרורית

מעצבת בתים שאנשים אוהבים לחיות בהם

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown