הכינו ביתכם לגיל השלישי- אפשר גם בקלות וללא שיפוץ! Toggle

הכינו ביתכם לגיל השלישי- אפשר גם בקלות וללא שיפוץ!

העולם מתחלק לשנים; אלה שגאים בגיל שלהם ואלה שמנסים להשאר בני 20+. אם אתם מאלה שמודים בגילם (ומודים על גילם!) בודאי גם תרצו להתכונן כראוי בבית. אין צורך לחכות ח"ו למצבים קיצוניים; הכנה נכונה של הבית מבעוד מועד תמנע פגיעות מיותרות ותשפר את איכות החיים. 
הפעם קיבצתי טיפים שניתן ליישם בכל עת בבית ללא צורך בשיפוצים יקרים או בשינויים מרחיקי לכת עם מאמץ קטן ביותר.

חדר הרחצה:

  • בעת הרחצה מוטב להתישב, הישיבה מונעת החלקות מיותרות, מקלה על הרחצה ובעיקר נותנת תחושת פינוק. מומלץ להתקין מושב מתקפל קבוע לקיר. כך תוכלו להתקלח עם המושב או בלעדיו בלי לצמצם את המרחב. ניתן להשיג מושבים מתקפלים מעץ או מפלסטיק במספר גוונים. גובה המושב במצב פתוח צריך להיות 45-48 ס"מ מהרצפה (אא"כ אתם גבוהים או נמוכים במיוחד).shower seat
  • התקינו מאחזי יד בקיר המאונך למושב, כך תוכלו להתרומם בקלות. מאחז זה יוכל לשמש אתכם גם בעת העמידה במקלחת. את המאחז יש להתקין בזוית של 45 מעלות כך שהקצה העליון יהיה 18-24 ס"מ מעל פני המושב. רצוי לקבוע את הגובה המדויק לאחר שתעשו נסיון בשטח.באופן דומה, התקינו מאחז יד גם בקיר המאונך לאסלה.

 

איפה קונים:מושב מתקפל ניתן לרכוש בחנויות קרמיקה וסניטריים. הדגם הזה הוכיח את עצמו בבתים רבים מבחינת עמידות ונוחות וגם העיצוב שלו נעים לעין. מוטות אחיזה ניתנות לרכישה גם בחנויות הנ"ל וכן בחנויות פרזול וכלי בית.

מניעת החלקות: 
בדו"ח האיחוד האירופאי וארגון הבטיחות האמריקאי נקבע כי סיבת ה"מוות הלא טבעי" השנייה בהיקפה לאחר תאונות הדרכים נגרמת מנפילה והחלקה.לכן, חשוב להבטיח כי פני הרצפה יבטיחו הליכה רציפה ויציבה, ללא מכשולים.

  • ריצוף: משנת 2005 קיים תקן ישראלי המתיחס לרצפות באזורים רטובים ומחייב אריחים מונעי החלקה (אנטי סליפ). רצוי להשתמש בריצוף מסוג זה גם באזורים אחרים המועדים לפורענות כגון מדרגות. בודאי שיש להמנע באופן כללי מרצפה חלקה מדי בכל מקום בבית. ומה עושים עם מה שכבר קיים (הרי הבטחתי טיפים ללא שיפוצים…)? קיימים בשוק חומרים המאפשרים להפוך כל רצפה לרצפת אנטי- סליפ. מדובר בבקבוק עם חומר נוזלי שאותו מורחים על הרצפה בהתאם להוראות. התהליך כולו אורך כשעה ולאחר מכן הרצפה מוכנה לשימוש מיידי. החומר אינו אמור לשנות את מראה הרצפה (אם כי מומלץ תמיד לנסות קודם באזור קטן ונסתר!). מידע נוסף ניתן לקרוא כאן (אין בקישור זה משום המלצה דווקא על חברה זו אלא רק כדי להמחיש במה מדובר).

איפה קונים: את החומר ניתן להשיג דרך חנויות הריצופים או בחנויות לחומרי בנין.

  • שטיחים: שימו לב שהפרש הגובה בין השטיח לרצפה יכול להוות מכשול. השתדלו להקפיד על שטיחים בעלי גובה נמוך. חשוב גם שהשטיח יהיה יציב על הרצפה ולא "תצאו לסיבוב" יחד איתו. לכן, מומלץ להניח מתחת לשטיח משטח מונע החלקה. זוהי יריעה דקה ואורירית המונחת מתחת לשטיח ומונעת ממנו לזוז. היא נמכרת לרוב לפי מטר וניתנת לחיתוך בקלות למידה הרצויה.

anti slip carpet

איפה קונים: בחנויות שטיחים, בחברות לניקוי שטיחים, אצל מתקיני שטיחים, בחנויות חומרי בנין ניתן לעתים למצוא, ואפילו באיקאה. באינטרנט מצאתי כאן.

אחסון:

חשוב שהאחסון יהיה נגיש ונח. אנחנו רוצים להמנע מכיפופי גב מיותרים וגם לא רוצים להוציא חצי ארון לפני שנגיע לפריט המבוקש. לכן רצוי להתקין נשלפים בכל הארונות התחתונים. אם עדין לא הגיע הזמן להחליף את המטבח בארונות נשלפים חדשים הזמינו נגר שיתקין מדפים נשלפים בתוך הארונות הקיימים.
לאחר שטיפלנו בארונות התחתונים נתיחס גם לעליונים. ככל שמתבגרים, חשוב לאחסן דברים בגובה העיניים או במרחק הושטת יד. עליה על כיסא או סולם מסכנים אתכם בנפילה מיותרת. סדרו את הארונות כך שכל מה שנמצא בשימוש יומיומי נמצא בגובה סביר שאינו דורש מתיחות וטיפוסים.

מדרגות:

התקינו מאחזי יד לאורך מסדרונות ובמדרגות בכל מקום בו אתם מרגישים צורך בתמיכה נוספת. את המאחז רצוי לקבע בגובה 90-95 ס"מ מהרצפה. ניתן להזמין מאחז יד מגולף מעץ או מעוצב מברזל, בהתאם לעיצוב הבית.

תאורה:

  • החלפת נורות: קודם כל ודאו שהבית מואר היטב. היכן שיש צורך, החליפו את הנורות בנורות חזקות יותר. חשוב באותה מידה לבחור נורות בעלות צבע אור חמים ונעים לעין. רצוי להקפיד על נורות חסכוניות. היכן שניתן התקינו נורות LED – נורות אלה, חסכוניות מאד בחשמל ובעלות אורך חיים של כמה שנים, כך שתחסכו לעצמכם גם את ההחלפה של הנורות. יתרון חשוב נוסף הוא שאינן מתחממות ולכן בטוחות יותר.
  • תאורת חרום: התקינו תאורת חרום במסדרון, במבואה ובשירותים. דאגו שבעת הפסקת חשמל תוכלו, מכל מקום בבית בו תמצאו, לראות נקודת אור. תאורת חרום יכולה להגיע בתור אביזר נפרד המתחבר לשקע ותלוי על הקיר. קיימים גם גופי תאורה שקועים הפועלים באופן רגיל אך בעת הפסקת חשמל מתפקדים כתאורת חרום.
  • תאורת לילה: מקמו תאורת לילה בדרך לשירותים ובמדרגות, אם יש בביתכם יותר ממפלס אחד. אם אין הכנה חשמלית מתאימה באזור, ניתן לרכוש מנורות לד הפועלות על סוללה ונדבקות ישירות לקיר, ללא קידוח וללא חשמלאי.(הבטחתי בקלות…)

איפה קונים: תאורת חרום תוכלו לקנות בחנויות התאורה, חנויות לחומרי בניה ולאביזרים לבית. את מנורות הלד הפועלות על סוללה ניתן למצוא באינטרנט למשל כאן.

השתכנעתם? שדרוגים קטנים שאינם דורשים שיפוץ מסיבי או השקעה גדולה, יכולים להפוך את הבית למקום נעים ובטוח יותר ובעיקר למנוע אסונות מיותרים ואולי אף להציל חיים! ומה לגבי העיצוב? אם קראתם היטב, אז כבר הבנתם שרוב השדרוגים אינם גלויים כלל לעין. ואלה שכן, ניתן לנצל לשדרוג עיצוב הבית. כל פריט קיים במגוון עיצובים וצבעים וכל שנותר הוא לבחור את זה שאהוב עליכם.

שדרוג מהנה,

דרורית

מעצבת בתים שאנשים אוהבים לחיות בהם

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown