גם דירה שכורה היא בית! אז איך מעצבים אותה? Toggle

גם דירה שכורה היא בית! אז איך מעצבים אותה?

קנית בית היא חלומו של כל זוג (ישראלי, לפחות…), אך רובנו נעבור כמה דירות שכורות עד שנגיע לבית חלומותינו. אז מה?? זה שהמבנה לא רשום על שמינו אינו אומר שזה לא הבית שלנו.

בית זה מקום שכשאתה מגיע אליו בסוף היום, אתה פתוח את הדלת ומשחרר אנחת רווחה. כי כמו שנאמר: There's no place like home
ואם עדין אינכם מרגישים כך בדירתכם השכורה (ועצם זה שאתם קוראים לה "דירתנו השכורה" כבר מעידה על כך) הגיע הזמן לאמץ כמה טיפים ולהפוך אותה לבית.

ההשקעה בבית מתחלקת לשני חלקים עיקריים:

  1. השקעה במבנה עצמו- אלו דברים כמו צבע או גבס, שאיננו יכולים לקחת איתנו כשנעבור בדירה.
  2. השקעה בפריטים ניידים– אלה פריטים כמו ריהוט, וילונות, תאורה שיוכלו לעבור איתנו גם לדירה הבאה.

הבה נקבע כמה הנחות יסוד לגבי כל אחד מהם:

השקעות במבנה: מצד אחד אנחנו מעונינים למזער את הסכום המושקע כאן כי זוהי השקעה שנשארת בבית ואינה ממשיכה איתנו הלאה. נראה לנו שזהו "כסף לפח" או "מה אני פראיר לשפץ לבעל הבית את הדירה?". מצד שני, נניח שזה היה ביתכם הקבוע, והייתם משקיעים כסף בצביעה. לאחר כמה שנים הייתם נאלצים לתחזק את הצבע ואולי אף לצבוע מחדש. לכן, גם בבית קבוע השקעה זו אינה לנצח. נניח כי כל 5 שנים מחדשים את הצבע בבית ונניח גם כי עבודת הצביעה עלתה 5000 ₪. מכאן שכל שנה אתם משקיעים 1000 ₪ בצביעה. תתרגמו את זה לדירה בה אתם נמצאים עכשיו; אתם מתכננים לגור פה שנתיים? תשקיעו 2000 ₪. נשמע לכם הגיוני? זה הגיוני גם בדברים כמו גבס, נגרות, מקלחונים ועוד ועוד. עשו חשבון כמה אתם הייתם מוכנים להוסיף לשכר דירה כדי שהדירה תהיה ממש כיפית לגור בה, הכפילו את זה במספר החודשים שנראה לכם סביר שתגורו פה, והנה סכום ההשקעה שלכם. חשוב לי להפריך את המיתוס שהשקעה בדירה שכורה היא "כסף לפח". ישנה השקעה בדירה קבועה, שגם היא אינה חוזרת אלינו. אז מדוע שלא נשקיע את אותו הסכום גם בדירה שכורה? הרי בסופו של יום התוצאה בשני המקרים זהה: אנחנו משקיעים כסף על מנת לקנות הנאה מהבית ושיפור באיכות החיים.

השקעות בפריטים ניידים: מצד אחד, פריטים אלה נוכל לקחת איתנו או למכור אותם ולכן נראה לנו ששוה להשקיע בהם. מצד שני, לא כל מה שמתאים למבנה הבית הנוכחי יתאים למבנה הבית הבא. בנוסף, ישנם רהיטים שמעברי דירה מרובים גורמים להם נזק (בעיקר רהיטים שיש לפרק ולהרכיב בכל מעבר כגון ארונות חדרי שינה וכד'). לכן, לא כל רהיט הינה השקעה משתלמת לטווח ארוך.

עכשיו שהבהרנו ענין זה בוא נעבור לתכלס:

  1. צבע: תקנו את כל החורים בקיר בעזרת שפכטל וצבעו את הקירות בצבע טרי. אם הדירה ישנה ובלויה הצמדו לגוונים של לבן. בא לכם צבעוני? הכניסו אותו באביזרים. בחדרי שינה ניתן לכופף כלל זה ולהצמד לגוונים בהירים. קחו בחשבון שככל שהצבע בעל גוון כהה יותר כך הוא מדגיש יותר את הפגמים בקירות.
  2. יש בדירה ארונות? אפשר בקלות להתאים את החלוקה הפנימית לצרכיכם. אם חסר מגירות קנו סלסלות פלסטיק וסדרו בהם את הדברים. יש עודף תליה? גשו לנגריה הקרובה ובקשו מדפי מלמין (זהו חומר פחות איכותי מסנדויץ ופורמיקה אך עמיד דיו לצרכיכם וזול יותר). יש חוסר בתליה? שלפו כמה מדפים מהארון ליצירת תא בגובה המתאים, גשו לחנות פרזול ובקשו שיחתכו לכם מוט תליה המתאים לרוחב התא. (אל תשכחו לקנות גם את התפסנים שמחזיקים את המוט). בד"כ המדפים בארון מרווחים מדי, הוסיפו מדפים נוספים והגדילו את שטח האחסון. דלתות הארון מכוערות בעיניכם? אפשר לקנות טפט דביק ולצפות אותם (רק אם בעל הבית מאשר) או לפחות להחליף את הידיות למשהו שעושה לכם כיף בעיניים. (פרקו ידית אחת ולכו איתה לחנות כדי לוודא שאתם קונים ידית בעל מרווח זהה בין החורים)
  3. אין בדירה ארונות? בבואכם לקנות ארון, העדיפו כמה יחידות קטנות במקום ארון אחד גדול. לדוגמא: יש לכם מקום לארון ברוחב 2 מטר, קנו שתי ארונות של מטר. כך תוכלו לעבור לדירה הבאה ללא צורך בפירוק והרכבה של הארונות. זה יחסוך גם עלויות של פירוק והרכבה וגם בלאי לארון. יתרון נוסף הוא שיחידות נפרדות יגדילו את הסיכוי שהארון יתאים גם לבית הבא. אם הנישה הבאה תהיה רק 1.6 מטר? תשתמשו ביחידה אחת של מטר, השלימו ארון של 60 ס"מ והיחידה שנותרה תשמש אתכם בחדר השני.
  4. תאורה:תאורה טובה תשנה את כל האוירה בדירה! דאגו שהבית יהיה מואר היטב. בחרו כמה פינות בבית שנמצאות בפוקוס שלכם והשקיעו שם בגוף תאורה מעוצב, שכיף לכם להסתכל עליו. בשאר המקומות קנו גופים פשוטים למראה אך דאגו שהאור שלהם חזק דיו ונעים לעין. חשוב שהתאורה בחללים הציבוריים תהיה תאורה שמתפזרת ולא אהיל שמשאיר את כל האור ברדיוס קטן.
  5. רהיטים: המנעו מגיבוב של רהיטים חסרי קשר. גם אם אין לכם כסף לקנות חדש זה לא אומר שצריך לקחת כל אלטע- זעכאן שמישהו מציע לכם. חישבו באמת מה הצרכים שלכם והכניסו את מינימום הרהיטים שיענו לצורך זה. כמובן שאפשר למצוא רהיטים שווים מאד מיד שניה במחיר קטן, באתרים כמו homeless, אגורה, ויד 2. אם לא יתאימו לדירה הבאה תמיד תוכלו למכור אותם שוב ולהרויח חלק מכספיכם חזרה. השקיעו בכמה פריטים שהם לטעמכם. בכל השאר השתדלו לשמור על נטרליות (למשל מדפי מתכת או ארון לבן ילכו כמעט עם כל דבר)
  6. הרצפה ממש מכוערת?להחליף ריצוף זה עסק יקר אבל פרקט הוא קל להתקנה (אפשר אפילו לבד) וזהו דבר שניתן לפרק, לקחת איתכם ולהרכיב מחדש בבית הבא (בהנחה שהכמות מתאימה). אז אם בא לכם להתפנק על יחידת הורים או ילדים מהז'ורנלים? אולי זה הפתרון…
  7. לכל אחד יש איזושהי פנטזיה (בדרך כלל פנטזיות) שקשורות ליום שבו נגור בדירה שלנו. סמנו חלום אחד והגשימו אותו כבר בבית הזה, גם אם בקנה מידה קטן יותר.
    דוגמאות: חולמים על אמבטיה אבל יש רק מקלחת קטנה? אולי תוכלו להכניס אמבטיה קצרה (יש אמבטיות באורך 120 ס"מ!).
    חולמים על שיש ליד הכיור באמבטיה? יש היום ארונות מוכנים שבאים קומפלט עם משטח וכיור. ניתן להתקין ואפילו לפרק ולקחת איתכם בעזבכם את הדירה.
    חולמים על מדיח? אולי יש ארון במטבח שניתן להוציא ולהכניס במקומו את המדיח. (את האינסטלציה חברו לכיור). המדיח, כמובן, יכול לעבור איתכם גם לבית הבא.
    מנורות לילה מעל המיטה? נדנדה בחצר? כוס קפה למיטה כל בוקר??

חפשו חלום אחד קטן, והגשימו אותו!

דרורית

מעצבת בתים שאנשים רוצים לחיות בהם! 

 

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown