עשרה טיפים ראשונים לתכנון מטבח Toggle

עשרה טיפים ראשונים לתכנון מטבח

 

  1. ברז: חשוב לבחור ברז גבוה מספיק כך שיכנסו הסירים מתחתיו. אל תתפתו לכל ברז גבוה, ישנם ברזים גבוהים כמו ג'ירפה אך הפיה שלהם נמוכה. מה שחשוב זה למדוד את הגובה מפני השיש ועד לתחתית הפיה.
    נמוך           גבוה
    שימו לב: הברז הימני גבוה בהרבה מהברז השמאלי ובכל זאת פית הברז השמאלי גבוהה יותר (ולכן גם נוחה יותר) מזו של הימני.
  2. שקע בארון כיור: אם יש לכם מדיח או טוחן אשפה ודאי כבר תכננתם שקע בארון כיור- דלגו לסעיף הבא. אך גם אם אין לכם- אנא שלמו על נקודת חשמל נוספת. למה? אולי יום אחד תרצו מטהר מים, טוחן אשפה, מדיח כלים או מכשיר שעוד לא המציאו (גם על הסמארטפון טרם שמעתם לפני חמש שנים). להביא בעתיד שקע לארון כיור בלי לכער את המטבח או לשבור אותו זה כמעט בלתי אפשרי לכן עדיף להתכונן לכך מראש.
  3. רוחב מגירות: מגירות רחבות ועמוקות זה כיף עד גבול מסוים. ככל שהמגירה גדולה יותר כך היא מתבלגנת יותר. לפעמים עדיף לחלק את השטח הנתון ליותר מגירות כך שלכל "קבוצת חפצים" יש מקום משלה. המלצתי היא להגביל את רוחב המגירות ל-90 ס"מ עבור סכו"ם, סירים וכלים. לפריטים קטנים רצוי להכין מגירות ברוחב 40-60 ס"מ.
  4. גובה מגירות: יחידה מקובלת במטבח היא מגירה בגובה 15 ס"מ ומתחתיה שתי מגירות בגובה 30 ס"מ. חשוב לדעת למה המגירה משמשת. אם אין לכם סירים גדולים במיוחד ואתם מעונינים לשים במגירות אלה גם תבניות וכלים שטוחים יותר, לא תרצו לעשות "חפירות" בערימות כדי להגיע לכלי התחתון. חשבו לחלק את היחידה לשתי מגירות בגובה 15 ומתחתיהן שתי מגירות בגובה 22-23 ס"מ כל אחת. כך תהיה לכם גישה נוחה יותר לכלים במגירות העמוקות ו—הרווחתם עוד מגירה!
  5. מידות הארון: בבואכם לחשב את גודל הארונות המתאים לכם שימו לב שהמידות הפנימיות, נטו, של הארון אינן זהות למידות החיצוניות! בררו אצל הנגר מה המידה נטו שתישאר בפנים. לדוגמא: גובה המגירות מההערה הקודמת, הינו הגובה החיצוני. בפנים המגירה, הגובה יהיה 4 ס"מ פחות (במגירות שליפה מלאה). אז אם יש לכם סיר בגובה 19 ס"מ- הוא לא יכנס!!
  6. ארון אחסון גמיש: רצוי שיהיה במטבח ארון אחד רחב עם מדפים (ולא נשלפים, זאת כדי שתוכלו לשנות את גובה המדפים לפי הצורך) שישמש לאחסון כלים חריגים. כגון: קערות הגשה גדולות, ווק, סיר גדול במיוחד.
  7. איפה לשים את הפלטה?? הארון מעל המקרר יכול להיות מקום טוב לאחסון הפלטה. אבל מה…אף אחד לא אוהב ביום שישי להוריד 3 ארגזים ושלוש קערות בשביל למשוך את הפלטה מלמטה. מה הטיפ? בקשו מהנגר להכין לכם מדף שיקובע 10 ס"מ מעל תחתית הארון. במדף זה הניחו רק את הפלטה, בלי שום דבר מעליו. עכשיו קל וכיף לשלוף את הפלטה ולהחזירו למקום.
  8. ארונות עליונים: אחת השאלות הכי נפוצות- לעשות או לא לעשות? אז קודם כל חשבו פרקטיקה!! היופי יבוא איתו. אם יש לכם כלים שצריכים מקום, עדיף שיהיו בארונות מאשר בבלגן בכל פינה פנויה במטבח. ניתן לתכנן מטבח יפה, עכשווי ונעים גם עם ארונות עליונים.
  9. מזווה: מי לא חולם על מזוה גדול שיכיל את כל המבצעים שהיו בסופר, שעומדים לפניו והכל פרוס לראווה…? דמיינו את העבודה במטבח. לרוב, מזוה כזה יהיה בקצה המרוחק יותר מאזור העבודה. לא כל כך נח לרוץ אליו כל פעם שצריכים בקבוק שמן באמצע טיגון. חשבו עכשיו אחרת: במקום מזוה אחד מרכזי, מזוה "מפוצל". ליד הכיריים נכין יחידה שתכיל את בקבוקי השמן והתבלינים, ליד אזור האפיה מגירה שתכיל את כל אביזרי האפיה הקטנים, באזור המיחם נכין מקום לקפה, תה, שוקו וכו', באזור האכילה נכין מקום לקורנפלקס יחד עם קערות הפלסטיק של הילדים, במזוה נאחסן את כל השאר: חטיפים, פסטות, קופסאות שימורים, הסטוקים שקנינו לפני הסערה…
  10. נשארו כל כך הרבה טיפים ורק מקום אחד נוסף….ניתן מקום של כבוד למשטחים!
    מרחק אידיאלי בין כיור לכיריים 80-140 ס"מ, ובל מקרה לא לרדת מ-60 ס"מ! פחות מזה צפוף, יותר מזה ותוכלו לבטל את המנוי לחדר כושר. מהעבר השני של הכיריים השאירו לפחות 30 ס"מ להורדת סיר מהאש, כך שלא יפריע לכם באזור העבודה, וכן על מנת לאפשר הנחת מחבת עם ידית ארוכה במבער הקיצוני. דאגו שיש משטח בקרבת מקום לתנור, שאליו אתם יכולים להגיע במקסימום צעד אחד עם תבנית חמה ביד. הכנתם תריס למיקסר? ודאו שיש משטח עבודה צמוד אליו שאינו דורש סחיבה של המיקסר למקום אחר. גם ליד מקרר חשוב שיהיה משטח זמין. לא חייב להיות צמוד אליו אך מספיק קרוב שאם מוציאים תבניות אוכל, יש היכן להניח. ודאו שיש משטח למיחם של שבת שאין מעליו ארון עליון (האדים גורמים נזק לארונות).

אז יאללה להתחיל לבשל את המטבח החדש…

שאלות? תגובות? תכתבו לי פה למטה…

דרורית

מעצבת בתים שאנשים רוצים לחיות בהם!

 

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown