על מה לא מוותרים בשיפוץ הזה? Toggle

על מה לא מוותרים בשיפוץ הזה?

מהם הדברים שלא כדאי לוותר עליהם? 

הניחו בצד לרגע את כל הדעות הקדומות, הלחצים הסביבתיים והעצות הטובות של כל השכנים. הטיפים הבאים בנויים מניסיון של מאות בתים:

תאורה. גם רצפה של מליון דולר לא תיראה זוהרת בהיעדר התאורה המתאימה. גופי התאורה משלימים את המראה, מדגישים את העיצוב, מדגישים את הצבעים, ומשרים אוירה טמנורה תלויה_04ובה בבית. הם מאירים הכל באור אחר- תרתי משמע! אין צורך לקנות גופי תאורה מפוארים או יקרים מאד, אך חשוב להתיעץ עם מעצבת או יועץ תאורה שינחו אתכם בקנית גופים שהם גם יפים וגם מאירים בתאורה טובה המתאימה לאוירה אותה אתם רוצים ליצור. חשוב לשים לב שהגוף יהיה חסכוני באנרגיה, בהתאם לרמת השימוש בו, וקל לתפעול (דהיינו: לא צריך שני פועלים להחליף נורה….). למה הסעיף הזה ראשון? כי הוא גם הראשון שאנשים מוותרים עליו כשמרגישים שהכסף הולך ואוזל, וחבל. אז אחזור ואדגיש: תאורה טובה הינה הבסיס לעיצוב הבית. הוא אחרון בסדר הביצוע אך ראשון במעלה בחשיבות! אל תוותרו עליו. 

ריצוף טוב. הביקור בחנות הקרמיקות קשה ביותר לתקציב. המבחר גדול, מהמם, אופנתי ומפתה. וגם מבלבל…אל תתפתו לקנות אריחים יקרים באמבטיות, או דקורים שיכניסו אתכם לחריגות מיותרות. לעומת זאת- השקיעו בבחירת רצפה שתענה על שני תנאים חשובים:
א. מטשטשת לכלוכים וקלה לניקוי: הרצפה צריכה להיות כזו שלא רואים עליה אבק ולכלוך ברמה יומיומית וברמה סבירה. כאשר מנקים אותה לא צריך עבודת אמן כדי למשוך את הסחבה בלי שיראו את הסימנים. התעקשו לראות אריח דוגמא על הרצפה של החנות ובצעו עליה ניסויים.
ב. תפאורה יפה ונעימה לעין: הרצפה היא התפאורה של הבית. עליה מונחים כל שאר ה"שחקנים". היא צריכה להיות בגוון ובדוגמא שנעים לכם לראות- זהו הפריט הכי קבוע והכי דומיננטי בבית. גוון הרצפה צריך להיות מתאים לצבעים האהובים עליכם, אותם סביר שתשלבו בעיצוב הבית.
כשהרצפה אינה עונה על שני התנאים הנ"ל אנו מתחילים להשקיע יותר ברהיטים, בשטיחים ובעוד אביזרים שיטשטשו אותה, שיחפו עליה- ויצא שכרו בהפסדו. אך כשהרצפה יפה וטובה בפני עצמה, כל שאר הפריטים צריכים רק להשלים אותה, זה הכל. וגם אם הבית יעמוד ריק מרהיטים זמן מה (עד שיהיה עוד תקציב) תמשיכו להנות מהרצפה!

ברזים איכותיים. השקיעו בקנית ברזים איכותיים. באילו ברזים מדובר- כל הברזים שקבועיםברז_1_003 בקיר (כגון ברזי אינטרפוץ למקלחת) או ברזים שנמצאים בתדירות שימוש גבוהה (למשל ברז מטבח).
החלפת ברז אינטרפוץ דורשת שבירת קרמיקות וגוררת עלויות מיותרות. לעומת זאת ברז כיור ניתן להחליף בקלות. לכן, אם צריך לחסוך בשלב זה, חסכו בברז כיור ולא בברז מקלחת. בין ברזי הכיור, העדיפו לחסוך בברזים שהשימוש בהם נדיר יותר, כגון שרותים במרתף, כיור נטילת ידים וכד' והשקיעו בברזים המשמשים אתכם לפעילות רבה ביומיום כגון ברז מטבח.

דלתות. משום מה יש נטיה לבחור בסעיף זה את הזול ביותר, גם כשכל שאר הבית משודרג.
דלת כניסה היא השער לבית. דלת יציבה ומכובדת תגרום לכם להרגיש טוב כל פעם שתגיעו הביתה. לעומת זאת, ידית שנשארת ביד כל אימת שסוגרים את הדלת עושה רע לכם ופדיחות לאורחיכם. בדלתות הפנים כדאי להשקיע בדלת שתהיה אטומה מלמטה למים של הספונג'ה וכן שתהיה בעלת בידוד אקוסטי, במיוחד בדלתות חדרי השינה.

גינה. אמנם זה לא בטריטוריה שלי (אני מעצבת פנים ולא מעצבת נוף) אבל—קבלת פנים גינה_1__004של קוצים ודרדרים מעיבה מאד על ההגעה לבית. גם בית מעוצב מאד לא מחפה על כך לגמרי. לא צריך גינון יקר אפשר להתחיל בקצת דשא, קצת פרחים. העיקר שהחוץ יהיה תואם למה שקורה בפנים. (גילוי נאות: הטיפ הזה מופנה גם לעצמי, כל פעם שאני מגיעה הביתה אני מיחלת ליום שקבלת הפנים אצלי תהיה נעימה יותר…)

הכנות חשמל. העלויות של תוספת נק' חשמל חסרה לאחר הבניה, הן פי כמה וכמה מהעלויות שלפני הבניה. קחו בחשבון עלות נקודת חשמל, עלות חציבת קירות, עלות השחלת צינור, עלות סגירת קירות, עלות צביעת קירות. העלות היא לא רק כספית אלא גם אסתטית. הקירות לעולם לא יראו אותו דבר לאחר חציבתם. גרוע מכך, לא תמיד ניתן לחצוב בקיר הקיים ואז תוספת הנקודה מתבצעת ע"י העברת צינור חיצוני וגלוי מעל הקירות. לא חבל להרוס ככה בית חדש ויפה? ולשם האיזון, חשוב גם לומר: בית הוא דבר דינמי וכמעט בכל בית עולה צורך במשך השנים להזיז או להוסיף נקודות. זה בסדר וזה פתיר אך יש לזה עלות. לכן, נקודות שיש סיכוי גבוה שיהיה בהם צורך עתידי, כדאי להכין מראש.

נשלפים במטבח. אם מחיר המטבח גדול עליכם, עדיף לבנות פחות ארונות עליונים ולהוסיף מדפים נשלפיםנשלפים בארונות התחתונים המתוכננים. עוד לא נתקלתי בלקוח שויתר על נשלפים ולא "בכה" על כך. נשלפים בארונות מטבח מגדילים את השטח המנוצל בארונות. בנוסף לכך הם מעלים משמעותית את רמת נוחיות השימוש בארונות.

זכרו שגם תקציב של מיליון דולר הוא עדין תקציב מוגבל. מה שמכריח אותנו לדרג סדרי עדיפויות בבניה (וגם בחיים בכלל…)

להתראות בטיפ הבא

דרורית

מעצבת בתים שאנשים רוצים לחיות בהם!

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown