מה הקשר בין חנוכה לפסח? Toggle

מה הקשר בין חנוכה לפסח?

מה הקשר בין חנוכה לפסח (תשובה למטה) או מתי להתקשר למעצבת פנים?

אני מחלקת את השנה לכמה תקופות:

קיץ (יולי-אוגוסט): החום עולה והמתח באתרי הבניה גואה. זהו זמן ה"שטח". זוהי תקופת השיפוצים, וכן תקופת האיכלוסים של פרויקטים עליהם עבדנו שנה ושנתיים. (חוזי שכירות נגמרו, צריך לפנות את הבית, נרצה או לא נרצה אנחנו עוברים לבית החדש!) בזמן זה, אנחנו המעצבות רצות מאתר לאתר, מתאמות הרכבות, מסמנות קירות, פותרות בעיות, מרגיעות עצבים ובסוף נהנות מהתוצאות!

חגים (ספטמבר-אוקטובר): מתוך חודש יש חמישה ימי עבודה. השאר חגים. ואסרו חג. וערב חג.

חורף (נובמבר- פברואר): זהו זמן התכנון.

עכשיו הזמן לתכנן את המטבח שיגיע בפסח; נתחיל לתכנן אחרי-אחרי החגים, נוציא לתמחור סביב חנוכה, נסגור בדצמבר כשהמחירים יורדים, נכין את השטח ונמדוד בט"ו בשבט, בפורים נתקשר לברר מה מועד ההרכבה ושבוע לפני פסח תצאו לחופשה באילת בזמן שכולם מקרצפים כי לכם אין מטבח להכשיר!
עכשיו הזמן להתחיל לתכנן את השיפוץ שנעשה בקיץ (זוכרים את סיפור הצרצר והנמלה? רק שבענף הבניה זה הפוך בעונות); נתכנן, נתלבט, נשנה, ושוב נתכנן במשך שלושה חודשים, נוציא תכניות למכרז לפני פסח, נקבל הצעות קצת אחרי (כי כולם לחוצים- ראה חודשים מרץ-אפריל), נעדכן קצת את התכניות שיעמדו בתקציב, נשבור קירות בשבועות, וב"ה עד החגים זה יעבור…

לקראת פסח (מרץ- אפריל): ערב פסח כולם רוצים משהו חדש. מהר מהר מתקינים ארונות, מנורות, טפטים, צבעים. הלחץ מטורף. ועדין תמיד יש את אלה שמתקשרים בשבוע לפני החג "אני רוצה לחדש את הסלון לפני החג, אפשר להפגש מחר?"

אביב (מאי-יוני): זה הזמן להתחיל עבודות בשטח. סוגרים עם קבלנים, מתחילים שיפוצים, מסיימים מה שלא הספקנו לפני פסח. רוצים להפגש עם מעצבת בחופש הגדול? תתקשרו עכשיו לשריין. עכשיו השלב האופטימי שבו אנחנו, המעצבות, עדיין חושבות שהקיץ הזה נצא לחופש (זה רק כי עדין לא התקשרתם…)

אז מתי להתקשר בכל הבלאגן הזה?

א.      תתקשרו תמיד!

ב.      רוצים שיפוץ בקיץ: תתקשרו למעצבת בחורף. סיגרו עם הקבלנים בין פסח לשבועות, כשהם עדין לא מלאים בעבודות הקיץ, כך יכולת המיקוח שלכם גבוהה יותר.

ג.       רוצים מטבח/ סלון/ נגרות לפסח: תתקשרו למעצבת בחנוכה. כדאי להזמין רהיטים ומטבחים בחודש דצמבר, אז ההנחות גדולות יותר.

ד.      בא לכם לעשות שינוי ואין לכם זמן מוגדר? נצלו את תקופת הסתיו בין החגים לחנוכה, או מיד אחרי פסח (לפני שכל השאר מתעוררים) ותהנו מהרוגע היחסי בתקופה זו.

ה.       "יפה שעה אחת קודם" לא כדאי לעשות שיפוץ בלחץ, רצוי שיהיה זמן לתכנן ולחשוב על הדברים. כשיש לחץ של לוחות זמנים המבחר מצטמצם, כי לא כל דבר נמצא במלאי, יכולת המיקוח שלנו מצטמצמת, ורוב בעלי המקצוע הטובים כבר תפוסים… אז אם אתם מתלבטים אם זה מוקדם מדי להתקשר- זה לא!!

רוצים להגיב? מחכה לשמוע!

שלכם,

דרורית

מעצבת בתים שאנשים אוהבים לחיות בהם

 

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown