למה הבנייה הזאת כל כך מלחיצה אותנו? Toggle

למה הבנייה הזאת כל כך מלחיצה אותנו?

שאלנו אנשים: מהם הדברים שהכי מלחיצים אתכם לקראת שיפוץ??

קיבלנו תשובות באמת מלחיצות….

אספנו את עשרת הפופולריים ביותר ובדקנו כיצד אנו יכולים להפחית את הלחץ ולהפוך שיפוץ ממלחיץ לכיף:

  1. בחירת מעצב שמתאים לי ויהיה לי טוב
    בבחירת המעצבת חשוב לבדוק את הדברים הבאים: שנח ונעים לכם עם המעצבת ברמה האישית- אתם הולכים לבלות הרבה זמן ביחד, שיש לה נסיון המתאים לפרויקט שלכם, שיש לה הכשרה מקצועית מוכרת ומגוונת, שקיבלתם המלצות המתיחסות לדברים החשובים לכם, שיש לכם תחושת בטחון עימה ואמון בה.
  2. חריגה מהתקציב
    שבו בתחילת העבודה עם המעצבת ובררו מהם סעיפי התקציב הצפויים. החלו לחשוב מהו הסכום הריאלי עבורכם לפרויקט זה ותאמו מספרים אלה עם המעצבת. ככל שתהיו גלויים יותר עימה כך היא תוכל לכוון את הדברים נכון.
  3. חריגה בזמנים
    בררו עם המעצבת מהו לוח הזמנים הצפוי לפרויקט כזה כולל תהליך התכנון, הביצוע, וחריגה "מתוכננת" בזמנים. שימו לב שיש גם מועדים מומלצים במהלך השנה להזמנת בעלי מקצוע או ביצוע רכישות. בקשו מהמעצבת טיפים בנושא זה.
  4. שהבית יהיה מספיק גדול ולא גדול מדי
    יש לנו כל כך הרבה חלומות ולעיתים הם מתערבבים זה בזה ומבלבלים אותנו. רשמו את כל החלומות ואז שבו עם המעצבת ונסו לבחון עמה מה באמת מתאים לכם, לבית שלכם ולמשפחה שלכם. לדעתי, תפקיד המעצבת הוא לא רק לעצב, אלא להיות האדם האוביקטיבי שיכול לעזור לכם לבחון את הדברים בשכל בתוך מערבולת הרגשות. שחררו קצת שליטה (לא לגמרי…)ותנו בה אמון שתוביל אתכם נכון. (וכן, זה גם תשובה לסעיף 1: תנאי הכרחי לבחירה נכונה של מעצבת הוא לבחור מישהי שתוכלו לבטוח בה שתבין אתכם ושתכוון אתכם נכון)
  5. שהאשה/ הבעל/ החמות תהיה מרוצה
    תאמינו אתם שאתם פועלים נכון, כל השאר כבר יסתדרו.
  6. שהפועלים יבצעו את התכניות ללא טעויות . זה באמת מלחיץ מאד… ודאו שמי שמכין את התכניות גם מגיע להנחות את הפועלים. אחר כך ערכו ביקורים גם במהלך העבודה כדי לבדוק שהם אכן הבינו נכון. צפו לכך שיתעוררו גם דברים בלתי מתוכננים במהלך העבודה שצריך לתת להם מענה. זה לא אומר שיש טעות בתכניות אבל זה בהחלט אומר שהם דורשים עדכון מעת לעת. אם הפועלים רוצים לעשות עבודה טובה, ליווי מתאים יגרום לזה לקרות! מצד שני, כנגד מישהו שלא רוצה או לא יכול לעשות עבודה טובה, אין הרבה מה לעשות. חפשו בנרות אנשים המכבדים את עבודתם ושמחים לעשות אותה. אם תגלו שהם לא כאלה- שקלו להפרד מהם כשהנזק עוד קטן. עדיף להפסיד קצת מלהפסיד הרבה.
  7. שלא יגרמו נזקים בלתי הפיכים במהלך העבודה
    חשוב לקחת בעלי מקצוע מסודרים ואמינים. חשוב באותה מידה לפקוח עין ולוודא שהעבודה מבוצעת לשביעות רצונכם ובעל המקצוע מכבד את רכושכם.
  8. שיצא יפה אך גם פרקטי
    כלל חשוב: מה שלא פרקטי בסוף גם לא יהיה יפה. אני מאמינה בעיצוב שקל לנקות, קל לתחזק, ושעובד בשבילנו. בבתים שלנו חיים אנשים בכיף ובשמחה! וזה הדבר הכי יפה בעולם
  9. שלא נגלה בסוף ששכחנו משהו ממש חשוב
    בשביל זה חשוב לקחת אנשי מקצוע. בזמן שאתם עושים שיפוץ אחד, אנחנו עושים מאות, זה מה שאנחנו עושים כל יום, כל היום. ואין חכם כבעל הנסיון!
  10. שהדברים יצאו אחרת ממה שדמינתי
    בקשו מהמעצבת להמחיש לכם את הדברים בכל מיני דרכים: הדמיות תלת ממדיות במחשב, המחשה בשטח, המחשה בדוגמאות צבע וחומרים. תשאלו שוב ושוב, השמיעו תהיות, שאלות והערות. ועם כל זאת הכינו את עצמיכם שתהיו מופתעים…..לטובה כמובן!!

להתראות בטיפ הבא

דרורית

מעצבת בתים שאנשים רוצים לחיות בהם!

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown