איך מנקים את הבית בלי לגרום נזקים? Toggle

איך מנקים את הבית בלי לגרום נזקים?

במהלך לימודי העיצוב היה לנו שיעור 'סטודיו'. בשיעור זה הוטלו עלינו משימות עיצוב שונות. כל תלמיד הביא לכיתה את הפרויקט שלו ואז קיבל משוב (ולפעמים גם "חצים") מהמורה ומהחברים לכיתה. כיון שהיינו סטודנטים כל ה'לקוחות' היו אידיאלים והתקציב- דמיוני, ועל כן חלק מהפרויקטים גבלו בפנטזיה ממש. ואז כדי להחזיר את המציג למציאות, החלו החברים להתקיף בשאלות: מאיזה חומר תייצר את זה? איזה קבלן יסכים לבנות דבר כזה? ואיך לכל הרוחות הדלת הזו אמורה להפתח?

באופן קבוע, לא הצלחתי להתאפק ומתישהו הייתי שואלת: איך מנקים את זה??! עם הזמן שאלה זו נהיתה בדיחת הכיתה, והמוטו שלי בעיצוב; אם אי אפשר לתחזק את זה, אל תבנו את זה!

ועכשיו שכבר בניתם- איך מנקים את זה? אז הנה חמישה טיפים לתחזוקת הבית שיצילו

 אתכם מנזקים מיותרים:vinegar

  • את הברזים נקו עם חומץ. חומץ לבן, סינטטי, הכי פשוט והכי זול שיש. פשוט הספיגו במטלית ונגבו. אם תקפידו על כך באופן שוטף הברזים יבריקו ויהיו נטולי אבנית. אפשר למלא בקבוק עם שפריצר בחומץ ולרסס את המקלחון כל פעם שיוצאים ממנו, זה עוזר למניעת הצטברת אבנית ושמירת הברק.

לא להשתמש בנוזל חלונות להברקת ברזים. יש בו חומר הגורם לשחיקת הציפוי בחלק מהברזים.

לא להשתמש בנוזל אסלות (00 ודומיו) לניקוי ברזים. זה ממש גורם נזק בלתי הפיך לציפוי הברזים.

  • זכוכית: את הטיפ הזה קיבלתי לפני שנים מיצרן כיורי זכוכית (יאיר מ"גולדגלאס") והוא בין הטיפים הטובים והמפתיעים ביותר! לניקוי אבנית מזכוכית, כתמים ממראות, לכלוך מדלת זכוכית של תנור או כל כתם אחר שיש לכם על זכוכית ואינו יורד עם מטלית וקצת נוזל, השתמשו בצמר פלדה. בניגוד למה שנראה לנו, צמר פלדה אינו שורט את הזכוכית. הוא גם אינו שורט נירוסטה אז תוכלו לנצל אותו גם לניקוי ברזים, כיורים וכיריים מנירוסטה. (רק כדי שתהיו בטוחים ורגועים, נסו קצת במקום נסתר). אני רוצה רק להבהיר משהו חשוב מאד: צמר פלדה אינו שורט אך סקוצ' שורט ועד איך- אל נא תבלבלו בין השנים!steelwool
  • חומר לניקוי תנורים: העצה הכי טובה שאוכל לתת לכם היא לא להכניס את החומר הזה הביתה. לבד מהיותו רעיל ומסוכן ביותר, הוא גורם נזק בלתי הפיך לחומרים רבים הנמצאים בקרבת מקום לתנור. אם תרססו בטעות על דלתות פורניר, עלולים להופיע על הפורניר כתמים מולבנים (כמו כתם אקונומיקה בבגדים). ישנם משטחי שיש שרגישים גם הם לחומר זה ועלולים להנזק ללא אפשרות תיקון. אם בכל זאת החלטתם להכניס הביתה ויש לכם עזרה בנקיונות אנא הסבירו למנקה שחומר זה מיועד לתנורים ולכיריים בלבד! (שימו לב כי בחלק מהכיריים ישנם חלקים שגם אותם אסור לנקות עם חומר זה- קראו היטב את ההוראות המצורפות לכיריים ולבקבוק החומר). אז איך אפשר בלי זה, אתם שואלים? מים חמים + סבון כלים + צמר פלדה (שוב…) וקצת שרירים בידיים יעשו היטב את העבודה ללא סכנה.
  • אבקת סודה לשתיה: חומר חובה בכל בית. מה אפשר לעשות איתו? ראשית הוא מנטרל ריחות. הפעילו את המדיח או את מכונת הכביסה לתכנית קצרה וריקה עם כוס של אבקת סודה כדי לרענן את ריח המכונה. יש לכם ילדים קטנים ש"מפספסים" במיטה (ולא רק שם)? השרו את הפיג'מה והמצעים בגיגית עם מים וסודה, כך תוציאו את ריח השתן מהבדים לפני שתכניסו למכונה. יש לכם כתמים על האמבטיה (לא מדובר בכתמי חלודה אלא בכתמים המסתפחים לאבנית) או בכיור? פזרו אבקת סודה, שפכו מעל חומץ. רואים שזה תוסס? חכו עוד קצת ואז חזרו לשפשף ותראו איך הכיור והאמבטיה חוזרים להבריק.
  • פורניר ועץ: איך לנקות ארונות פורניר או עץ? מטלית לחה (לא רטוב, רק לח) עם קצת ספריי חלונות. לא להשתמש בספוג הקסם- הוא משפשף את הלכה והורס את הברק ואת גוון העץ.

כדי שלא תברחו לי לגמרי, אני אחסוך מכם עוד אינספור הוראות ניקוי ואסיים בזאת. אך אם בכל זאת נשארתם עם שאלה בלתי פתורה בנושא זה, נסו אותי! שלחו במייל אולי אדע את התשובה. אם לחילופין יש לכם טיפ מעולה בנושא נקיונות- אנא, אנא שלחו אלי. אני מאד אוהבת לשמוע אותם ונהנית להפיץ הלאה.

תהנו מביתכם הבוהק!

להתראות

דרורית

מעצבת בתים שאנשים אוהבים לחיות בהם  

 

 

 

050-8252641 derorit@derorit.co.il
לעיצוב הבית שלכם התקשרו 050-8252641 Start designing your home 1-917-383-1689 derorit@derorit.co.il

ShutDown